maandag 4 augustus 2014

Ding 11 - Wiki's

Bij dit ding was ik even vastgelopen.
Iedereen kent Wikipedia natuurlijk, maar met "losse" wiki's was ik nog niet echt erg bekend. Ik ben er toevallig laatst nog een tegengekomen toen ik op zoek was naar meer info over een serie. Deze wiki was echt ENORM uitgebreid. Een echte labour of love van fans van de serie. Elk achtergrondkarakter was er in te vinden.

Wanneer je echt 1 duidelijk afgebakend onderwerp hebt zoals hier het geval was, zie ik er zeker wel het nut van in. Alles wat je moet weten op 1 plaats. Handig!

In het geval van de wiki van de OBD (wat als voorbeeld op 23dingen stond) vind ik het wat minder handig. Hier staat vanalles op, en het is vast heel nuttige info, maar ik zie hier toch niet echt het voordeel van een wiki. Als er dan (in dit geval bij een band) alleen maar linkjes staan die je zelf ook met 1 google actie kan vinden... Nouja. Sorry OBD :S

In ieder geval. Ik heb op de 23 dingen wiki mijn favoriete boek (van het moment) toegevoegd en dit blogje natuurlijk ook. Weet niet of ik verder ooit iets met wiki's ga doen. (Behalve raadplegen).

Dora out





Geen opmerkingen:

Een reactie posten