woensdag 6 augustus 2014

Ding 14 - instant messaging

Dit is een mooi voorbeeld van een ding wat ondertussen eigenlijk al weer verouderd is. IM is zoooo 2004...

Maarja, Messenger bestaat misschien niet meer, maar Skype wel. Wanneer ik aan het werk ben op de kunstacademie zit ik daar in mijn uppie. Ik blijf in contact met mijn collega's op andere locaties via Skype. Is een stuk handiger en laagdrempeliger dan elke keer de telefoon op te moeten pakken.

Er wodt in Xplora ook gebruik gemaakt van chat. Via de website kunnen mensen dan vragen stellen. Ik heb nog niet erg vaak chatdienst gehad, maar ik heb nog maar 2 vragen binnengekregen (wel tegelijkertijd, en binnen de eerste 5 minuten van mijn eerste keer chatdienst. Vermoed half dat het een soort test was...).

Omdat een vraag via de chat alleen binnen kan krijgen via de computer moet je wel de hele tijd bij de computer blijven voor het geval dat er iemand een vraag stelt. Het programma geeft wel een plingeltje wanneer iemand iets vraagt, maar die kan je in een bibliotheek moeilijk zo had zetten dat je het ook nog hoort wanneer je aan het opruimen bent. Ik vind het dus niet ideaal, maar aan de andere kant zijn er weinig alternatieven.

Liefs,
Dora


Geen opmerkingen:

Een reactie posten