donderdag 17 juli 2014

ding 10 - social bookmarking

23dingen vraagt = 
"Heb je onlangs nog eens naar de lijst met favorieten gekeken in je webbrowser?"
Ja, daar kijk ik best vaak naar.
"Bij de meeste mensen is het een ratjetoe van websites, waar geen enkele ordening in zit,"
Ze zijn best netjes hoor. In mapjes en alles.
"maar waar je ook niet kunt zoeken naar de site die je ooit eens zo belangrijk vond. En als je niet altijd op je eigen computer kunt zijn, hoe onthoud je dan de adressen van je favoriete websites?" 
Inloggen in Google Chrome, en ik heb al mijn bladwijzers van thuis voor mijn neus.

Maar ok, ik ga Delicious natuurlijk wel gewoon even uitproberen. 

Heb een account aangemaakt en de chrome extensie geinstalleerd, en nu?
Het is me niet geheel duidelijk wat de bedoeling is...


- Een aantal dagen later - 

OK, dus ik het wat bladwijzers in Delicious gezet. Op de Xplora website staan voor Kunst een hele hoop links, en daar heb ik er een aantal van gepakt. Ik kan me voorstellen dat Delicous een best handige manier is om deze links bij te houden, Misschien wel handiger dan via de website, omdat je zo een link bijvoorbeeld onder #kunstgeschiedenis kan vinden, maar ook onder #mode. Weet nog niet precies hoe dat in de praktijk zou werken, omdat je dan wel weer naar een andere website moet, maar het is een interessante mogelijkheid. 



Overigens wordt Pinterest ook genoemd bij de soortgelijke dingen.

Zelf ben ik een fervent Pinner, en ik denk dat het visuele aspect van Pinterest studenten meer aan zal spreken dan kale text. 

Liefs,

Dora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten