vrijdag 11 juli 2014

Ding 5 = RSS continued

Ok, ik heb ondertussen een paar daagjes die RSS feed reader in mijn browser zitten. Beetje jammer trouwens dat ik dat op werk niet voor elkaar krijg. De versie van Chrome die ik hier gebruik ondersteunt de RSS extensie niet, en om een recentere versie van Chrome te downloaden heb ik een admin nodig. Jammer de bammer. Jullie zullen het met screenshots van thuis moeten doen, met volledig on-bieb-gerelateerde zaken. 

Wanneer er dus iets nieuws te lezen is krijg ik een cijfertje te zien bij mijn RSS icoontje. Eerlijk gezegd word ik hier een beetje nerveus van. "ER IS IETS NIEUWS! SNEL! LEES MIJ!". Zo komt het een beetje over. Het gaat ook niet weg totdat je het hebt gelezen of hebt "vergeten", wat best een aantal kliks kost. Het breekt de concentratie dus best wel.

"VIER NIEUWE DINGEN! SNEL! LEZENNN!"

Maar in ieder geval, het volgende probleem wat ik heb met deze RSS lezer. Ik ben duidelijk wat meer visueel ingesteld, want alleen aan zo'n titel heb ik dus niet zo veel. Ik vind het lastig om te bepalen of dit iets is wat ik wil lezen. Ik heb wat meer info nodig voordat ik ergens op klik. 
Als je nou een blog hebt waarvan je weet dat je toch alles wilt lezen maakt het natuurlijk niet echt uit.

Wil ik dit zien? 

Ik wou ook proberen om een egofeed te maken zoals op de 23dingen website beschreven stond, maar de screencast die daar staat is verouderd denk ik, want ik krijg heel andere resultaten als ik het zelfde probeer. 
Google reader bestaat geloof ik ook niet meer. Wel jammer, want google reader ziet er wel handig uit wat betreft het maken van mappen enzo. Je wordt overigens vanaf blogsearch wel direct doorgesluist naar google alerts, wat ook bij 23dingen genoemd wordt. Daar heb ik wel eens gebruik van gemaakt voor mijn band

Al met al ben ik er nog niet helemaal uit wat betreft RSS. Ik kan me wel situaties bedenken waarin het handig kan zijn, maar ik vind het zelf toch wat storend dat dat cijfertje je zo zit aan te staren, en de blogs die ik volg zijn even snel en makkelijk te bereiken met een bladwijzer. Dan kan ik ook meteen zien of er iets nieuws is, met het bijkomstige effect dat ik meer zie dan alleen een titel. Ik word er nog niet helemaal wild van dus. Ik blijf het RSS experiment alsnog wel even voortzetten. Wie weet word ik alsnog wild ;) 

Liefs, 

Dora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten