woensdag 9 juli 2014

Ding 4 = RSS feeds

Ja sorry hoor, ik ga er wat snel doorheen allemaal, maar ik heb ook wel een hoop in te halen.
Ik werk nu zo'n 3 maanden bij Xplora, dus nog weinig kans gehad om dingen te doen, laat staan 23. Binnenkort word er hier begonnen met de verdiep-dingen, dus ik jaag nu nog even door de originele 23 dingen heen om de basis vast in huis te hebben.

(Ik ben overigens wel van mening dat wanneer je echt een serieus blog zou bijhouden, het een vrij slecht idee zou zijn om 3 berichten op 1 dag te plaatsen, tenzij je van plan bent dat altijd te doen. Regelmaat is hier denk ik het magische woord. Het lijkt me overigens niet zo dat het dan uitmaakt of je elke dag post, of eens in de week, of alleen als de maan vol is, als je je maar aan je schema houdt.)

DUS.

RSS feeds! Ik heb altijd een beetje tegengestribbeld wat betreft RSS. Ik volg talloze blogs, maar ik vind het eigenlijk wel fijn om websites een tijdje vergeten te checken, en dan opeens weer heel veel te lezen te hebben als je er weer eens op stuit.

Desalniettemin ga ik het natuurlijk wel gewoon uitproberen.

Ik heb een RSS feed reader extensie in mijn browser (chrome) geinstalleerd, dus die hangt nu rond in mijn linker-bovenhoek. Deze reader maakt het extra-mega makkelijk, want als je naar een website gaat die een RSS (of Atom) feed beschikbaar heeft, geeft hij een groen plusje weer, en spoort hij hem zelf op.

Really Simple indeed


Ik heb dus een zwik blogs (veel van de webcomics die ik volg hebben helaas geen RSS) er in gezet.
Ben benieuwd!

Er volgt een update van mijn ervaringen met RSS.

Liefs,

Dora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten