vrijdag 11 juli 2014

Ding 6 = Flickr

Pfff ok. Deze heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Voor mijn online foto's gebruik ik Picasa (van Google, wel zo handig als je al een Google account hebt), en ik heb weinig zin om ook nog een andere dienst te gebruiken. Zeker als ze persé een mobiel nummer willen hebben...

Aangezien blogger ook van Google is, gebruik ik liever gewoon dat. Dan kan ik hier in mijn editor bij foto's toevoegen gewoon kiezen voor "van Picasa webalbums"


Op die manier heb ik zo deze buitengewoon charmante foto van mezelf opgesnord en geplaatst. Voor je het plaatsen van je eigen foto's op blogger is dit dus gemakkelijker dan Flickr.

"Bonjour"

Wat bij Flickr dan weer handig is, is dat je direct kan zoeken op Creative Commons. 


Maar dat betekent dan blijkbaar niet dat je al die foto's zomaar kan embedden. Onderstaande gelukkig wel.


Een klein groepje foto's van verschillende fotografen (staan vermeld in muisover, link ook)

Ik neig dus toch eerder naar Picasa dan naar Flickr, hoewel Flickr wat interessant uitziende functies heeft, zoals het koppelen van foto's aan een kaart van de wereld. Helaas staan er in Den Bosch maar 10 foto's op de kaart...

Liefs,

Dora


Geen opmerkingen:

Een reactie posten