maandag 22 december 2014

Ding 7! Content curatie

Dus, content curatie. Ik denk dat dit ZEKER WETEN een rol van Xplora is.
De vraag is alleen = hoe ga je het aanbieden. ScoopIt ziet er zeker uit als een handige tool, maar ik ben ook hierbij weer een beetje bang dat het weer een ander informatiekanaal is.

Hoe ik het voor me zie is dat Xploramedewerkers met ScoopIt, of een andere tool, content bij elkaar zoeken voor hun academie. Dat kan heel algemeen zijn, of docenten kunnen misschien onderwerpen aandragen die op hun lessen aansluiten.
Het is vervolgens wel van belang dat deze content op een goede manier terug bij de gebruikers komt.
Dus op een plek waar studenten en docenten toch al kijken.
Ik denk dat ergens op een linkje klikken al te veel moeite is. Het moet echt heel erg naar de gebruikers toegebracht worden, en de inhoud moet ook goed aansluiten op de gebruikers.

Ik weet niet zeker wat de beste weg zou zijn om de content te brengen. Misschien via Blackboard, of een academieblog? Dat zou dan wel van tevoren onderzocht moeten worden in ieder geval.
Het zou zonde zijn van de tijd om zomaar in het wilde weg te gaan Scoopen!

Tot zover,

Dora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten