maandag 1 december 2014

Ding 4! Privacy

Tsja dat blijft lastig he, als je de enige (en enigste) persoon in Nederland bent met een naam.
Welke naam dat is ga ik natuurlijk niet zeggen. Er was eerder iemand met die naam, maar die is al 60 jaar dood. Zeker weten een ander persoon dus.
Wel leuk als je dan op je eigen naam (tussen quotejes) googlet, en dan een afbeelding van een grafzerk (MET JOUW NAAM ER OP DUS) te vinden.

Ik heb mezelf wel vaker gegooglet (klink een beetje obsceen he?), dus ik wist al ongeveer wat me te wachten stond. Voornamelijk een hoop accounts waar niks op staat (Myspace anyone?).

Omdat mijn naam zo weinig voorkomt ben ik dus sowieso erg makkelijk te vinden.  Het is dus eigenlijk niet de moeite waard om mezelf moeilijker vindbaar te maken.
Hier op dit blog heet ik wel anders, maar als je in de sidebar kijkt is al gemakkelijk te achterhalen wie ik ben.

Binnen bepaalde accounts is het soms wel lastig om te vinden hoe je je gegevens goed kan beschermen. Als test heb ik mijn gloednieuwe instagram account weer verwijderd. Moest ik wel even op googlen hoe dat dan moest. Er zit nog best veel verschil tussen wat je op de instagram website kan en wat je met de app kan. Om te vinden hoe ik een foto kon deleten op mijn eerdere instagram account (foto van een envelop met mijn adres er op, niet zo slim Dora uit 2012!) moest ik ook weer opzoeken. Ik let er nu wel meer op dan 2 jaar geleden wat ik wel en niet online zet. (blijkbaar)

Desalniettemin zijn mijn Linked-in, Twitter en Pinterest accounts wel gewoon openbaar, en dat blijft ook zo. Anders is er weinig Social meer aan natuurlijk...

Liefs, Dora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten