donderdag 11 december 2014

Ding 6! Mediawijsheid

Ok, dus er was een quiz mediawijsheid die je kon doen.
TRAGISCH GEFAALD vrees ik.
(hoewel ik graag de schuld zou geven aan dat de quiz niet echt bepaald up-to-date was)
En ik dacht dat ik aardig mediawijs was....

Ik kan in ieder geval bijna altijd wel vinden waar ik naar op zoek ben. En de betrouwbaarheid van bronnen is er bij mijn opleiding redelijk flink ingehamerd.

Ik denk dat Xplora wel een rol heeft bij de mediawijsheid van studenten, maar het is in eerste plaats toch de docenten die hier voor verantwoordelijk zijn. Als Xplora-medewerkers kunnen we studenten natuurlijk wel de goede kant op wijzen.

Volgens mij zijn studenten al lang blij wanneer ze iets gevonden hebben, dan maakt het ze niet zo veel meer uit hoe betrouwbaar de bron is.

Er staat me trouwens nog wel bij dat ik bij mijn vorige bieb meewerkte met de week van de mediawijsheid, en dat er op 2 dag maar 2 mensen langs waren gekomen.
Ze wouden allebei weten hoe ze nou foto's van hun digitale camera naar de computer kregen.

Dus...

Liefs, Dora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten