donderdag 30 april 2015

Ding 19! Werken in de cloud

(voor we beginnen, ja ik weet dat ik niet helemaal netjes in de goede volgorde bezig ben, maar ik vond infographics een stuk interessanter dan dit Ding)

Moet Xplora de cloud in?
Ik denk dat er 2 kanten aan die vraag zitten.
Aan de ene kant, moeten de medewerkers van Xplora gebruik maken van cloud-mogelijkheden?
Het antwoord op die vraag is JA. We maken er met de Y-schijf al soort van gebruik van eigenlijk, maar dingen als google drive en dropbox kunnen ook heel handig zijn, zeker als je (zoals ik) op meerdere locaties werkt.

Aan de andere kant is de vraag of wij voor studenten cloud-mogelijkheden moeten aanbieden.
Wat mij betreft is het antwoord daar op "nee".
Studenten maken al vrij veel gebruik van cloud-diensten, en weten er al van af, dus het is niet nodig dat wij daar ook nog iets mee doen. Dat zou de boel alleen maar ingewikkelder maken denk ik, om een dienst aan te bieden waar niemand om gevraagd heeft.

Liefs,
Dora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten